Advertising

Home Repülős, Helikopteres és Űrhajós játékok Szuperhősös játékok Lányos játékok Rajzfilmes játékok Rajzfilmek

A 377-es és a 202-es gőzmozdonyok

mozdonyok, gőzmozdonyok, vonat, játék a vonatokkal, online vonatos játékok

Teljesítménye 150 kW, tömege 30 t, a végsebessége 45 km/h volt. A gőzgép három kerékpárt hajtott. A széntartályban 1,2 t szenet, a víztartályokban 4,3 köbméter
Az 1880-as években már csaknem kiépült a mai vasúthálózat és számos kisebb forgalmú mellékvonal is épült, az úgynevezett vicinális. Ezeken a vonalakon váltak be leginkább a mindkét irányban azonos sebességgel közlekedni tudó szertartályos mozdonyok.A mellékvonalak végállomásain nem volt fordítókoron, amikkel a mozdonyokat irányba lehetett volna állítani. A szerkocsis mozdonyok a hátrafelé irányban, csak kisebb sebességgel voltak képesek közlekedni.
A mozdonyok teljesítménye az idők folyamán már kevésnek bizonyult, ezért az állomásokon használták tolatásra.

1900-ban a párizsi világkiállításon díjnyertes gőzmozdonyt, a 202-est is MÁV Gépgyár készítette.
A XIX. század végére jelentős fejlődést ért el a vasúti közlekedés. A síneken a gyorsvonatok már 80-90 km/h sebességgel közlekedtek. A sebesség növekedése, a mozdonyok tömegének növekedését hozta magával és új típusok gyártását kényszerítette ki.
A 202-es gőzmozdony a maga idejében, Európa egyik legnagyobb két hajtott kerékpárral rendelkező szerkocsis gyorsvonati gőzmozdony volt. A mozdony 800 kW teljesítményű és 105 t tömegű volt. A MÁV-nál ez volt az első olyan mozdony, ami 100 km/h sebességgel is képes volt haladni. A három tengelyű szerkocsiban 18 köbméter vizet és 8 t szenet volt képes magával vinni az útra.

hirdetés


képek