Advertising

Home Repülős, Helikopteres és Űrhajós játékok Szuperhősös játékok Lányos játékok Rajzfilmes játékok Rajzfilmek

A 375-ös szertartályos és a 301-es gyorsvonati gőzmozdonyok

gőzmozdony, vonat, gyorsvonat,

A 375-es gőzmozdony a MÁV mellékvonali mindenes mozdonyként használta. 1911-ben helyezték üzembe az első darabot. 60 km/h volta végsebessége, 500 kW a teljesítménye. 39 t tömegű és a kéthengeres gőzgépe három kerékpárt hajtott. 3,2 t szenet és 5,6 köbméter vizet volt képes szállítani.
1911-re a mellékvonalakon is jelentősen megnőtt a forgalom. Ezért szükség volt, hogy az utazási idő csökkentése érdekében egy korszerű mozdonyt helyezzenek üzembe, amely elérheti az 50-60 km/h órás sebességet.
A mozdony sikerességét mi sem bizonyítja jobban, hogy 1959-ig gyártották, ez a típus volt az utolsó Magyarországon gyártott gőzmozdony.

Ezt a mozdonyt is 1911-ben kezdték el gyártani a MÁV igényeinek megfelelően. A 301-es gőzmozdony négytengelyes szerkocsis volt, amiben 8 t szenet és 26 köbméter vizet volt képes szállítani. Négyhengeres gőzgépe három kerékpárt hajtott, 1540 kW teljesítményű volt. A mozdony tömege 145 t, a végsebessége elérte 100 km/h-át. Műszaki érdekessége, hogy a két hengert a kerékpárokon belül helyezték el.
A megnövekedett igények kielégítésére készítették a 301-es mozdonyt. A fővonalakon növelni kellett a közlekedő gyorsvonatok sebességét, ennek megfelelően fejlesztették a mozdonyt.
A menet próbákon elérte a 140 km/h-ás sebességet is. A korabeli Európában az egyik legnagyobb teljesítményű és a legszebb gyorsvonati gőzmozdonyként tartották számon.
A MÁV az 195-es évek végéig használta a vonalain.

hirdetés


képek